Activiteiten begeleider Alexandertuin
Vaste activiteit · 1–2 uur/week
Alexander De Grotelaan 128, 3526 RM Utrecht, Nederland
Gastvrijheid en ontvangstActiviteiten begeleidenTuinierenKlussenBuitenKoken & etenEvenement & festivalJeugdwerkMarketing & CommunicatieBoodschappen doenBegeleidingSociaal contactCreatiefMuziekNederlands
Buurt & omgevingSociale rechtvaardigheidWelzijn
Deze vacature is geschikt voor jongerenGeschikt voor mensen in een rolstoelGeschikt voor mensen met een psychische kwetsbaarheidGeschikt voor mensen met een auditieve beperkingGeschikt voor mensen met een verstandelijke beperkingContactpersoon
Coen MobachStel de contactpersoon een vraag
Wijkinformatiepunt Kanaleneiland
#102948
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Wijkinformatiepunt-Kanaleneiland/activiteiten/Activiteiten-begeleider-Alexandertuin/102948 om je aan te melden
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Wijkinformatiepunt-Kanaleneiland/activiteiten/Activiteiten-begeleider-Alexandertuin/102948 om je aan te melden
Samenvatting
De Alexandertuin is een collectieve tuin voor Kanaleneiland zuidwest. Een tuin die zich leent voor veel gezelligheid, werk in de tuin en activiteiten.Uitgebreide omschrijving
De Alexandertuin leent voor veel gezelligheid, werk in de tuin en activiteiten. Met deze activiteiten wil de Alexandertuincommissie meer buurtbewoners uitnodigen om gebruik te maken en te genieten van de tuin.
Er zijn vele momenten in het jaar die aanleiding geven tot een sociale activiteit. Voorbeelden hiervan zijn: de verjaardag van de Alexandertuin, een oogstfeest, Burendag of Gluren bij de Buren.
Het moet wel georganiseerd worden natuurlijk. Daarom zoeken we jou! Je gaat meedenken en meehelpen met
- hoe we de Jaaragenda kunnen vullen met welke activiteiten we gaan organiseren;
- de uiteindelijke voorbereiding en het uitnodigen van de buren;
- uitvoering en het opruimen van de activiteiten zelf;
- naderhand evalueren van de activiteiten.
Over Wijkinformatiepunt Kanaleneiland
Het motto van het Wijkinformatiepunt Kanaleneiland is: Mensen zouden niet moeten zoeken naar informatie, de informatie moet naar de mensen toekomen.
Daarom gaan de mensen van het Wijkinformatiepunt Kanaleneiland graag de wijk in en met de bewoners van Kanaleneiland en Transwijk in gesprek. Daar luisteren ze naar de vragen en verhalen over Nederland, Utrecht en de eigen wijk. Vaak zit er een hulpvraag achter deze verhalen verscholen en dan kunnen we mensen verder helpen. Vaak omdat de mensen niet weten waar ze die hulp kunnen vinden. Er is zoveel hulp, dat mensen door de bomen het bos niet meer zien, of omdat ze minder digitaal of taalvaardig zijn.
Het Wijkinformatiepunt Kanaleneiland is o.a. uitgerust met een berg informatie op papier in 11 categoriën, zodat de informatie tastbaar en inzichtelijk is, zonder eerst op een website te moeten inloggen. Met die informatie gaan we wekelijks de wijk in om wijkbewoners te bereiken.
Daarom gaan de mensen van het Wijkinformatiepunt Kanaleneiland graag de wijk in en met de bewoners van Kanaleneiland en Transwijk in gesprek. Daar luisteren ze naar de vragen en verhalen over Nederland, Utrecht en de eigen wijk. Vaak zit er een hulpvraag achter deze verhalen verscholen en dan kunnen we mensen verder helpen. Vaak omdat de mensen niet weten waar ze die hulp kunnen vinden. Er is zoveel hulp, dat mensen door de bomen het bos niet meer zien, of omdat ze minder digitaal of taalvaardig zijn.
Het Wijkinformatiepunt Kanaleneiland is o.a. uitgerust met een berg informatie op papier in 11 categoriën, zodat de informatie tastbaar en inzichtelijk is, zonder eerst op een website te moeten inloggen. Met die informatie gaan we wekelijks de wijk in om wijkbewoners te bereiken.