Secretariële ondersteuner bestuur


Contactpersoon
Katja Heinst
#76804
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Stichting-Voedselbank-Utrecht/activiteiten/Secretariele-ondersteuner-bestuur/76804 om je aan te melden
Samenvatting
Vind jij het leuk om de organisatie van de Voedselbank Utrecht administratief te ondersteunen? Dan zijn we op zoek naar jou!
Uitgebreide omschrijving
Wie zijn wij?
Voedselbank Utrecht is een vrijwilligersorganisatie. Wekelijks zorgen we ervoor dat in Utrecht vanaf 8 locaties 600 voedselpakketten worden verstrekt aan mensen die dat tijdelijk nodig hebben. De Stichting Voedselbank Utrecht is ervoor eindverantwoordelijk dat dit proces zorgvuldig en goed verloopt, met de hulp van zo'n 200 vrijwilligers en in goede afstemming met andere stakeholders in de stad.
Waar kun jij helpen?
Het bestuur van de Stichting Voedselbank Utrecht is op zoek naar iemand die hen kan ondersteunen met algemene secretariële werkzaamheden, beheren van het archief en administratie zoals het verwerken van facturen en klaarzetten van betalingen. Je werkt nauw samen met het bestuur, een compact en gezellig groepje van 4 vrijwilligers.
Wat vragen we van je?
Het is handig als je Word en Excel goed beheerst en kan (of wil leren) werken met Sharepoint. Ervaring met boekhouden is een pre, maar niet noodzakelijk.
Wat vrijwilligers nodig hebben
🗣️ Beheersing van het Nederlands
Over Stichting Voedselbank Utrecht
Stichting Voedselbank Utrecht richt zich op mensen in Utrecht die op of rond het sociaal minimum leven en in financiële nood verkeren. Om deel te kunnen nemen aan het project gelden wel specifieke inkomenseisen. De Voedselbank biedt noodhulp in de vorm van gratis voedsel. Ook wordt sociaal juridische ondersteuning geboden. Wekelijks worden vanuit verschillende uitgiftepunten in Utrecht gratis voedselpakketten uitgedeeld. De inhoud van de pakketten verschilt per week, dit is afhankelijk van het aanbod van de leveranciers. De uitgiftepunten dienen tevens als ontmoetingsplek en worden gedraaid door vrijwilligers uit de buurt. Tijd en aandacht voor de deelnemers zijn centrale punten in de benaderingswijze van de vrijwilligers. Vrijwilligers schenken koffie en thee, er is tijd en ruimte voor een praatje. De pakketten dienen persoonlijk te worden afgehaald binnen de openingstijden van het betreffende uitgiftepunt. Periodiek wordt getoetst of de hulp nog steeds noodzakelijk is.










