Penningmeester bestuur






Contactpersoon
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Stichting-Dress-for-Success-Utrecht/activiteiten/Penningmeester-bestuur/101014 om je aan te melden
Samenvatting
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste penningmeester die zich wil inzetten voor het verder versterken en op de kaart zetten van onze organisatie.Uitgebreide omschrijving
Dress for Success Utrecht is een maatschappelijke organisatie en door middel van onze diensten zetten we ons in om iedereen deel te laten nemen in de maatschappij middels (on)betaald werk en het zelfvertrouwen te vergroten
Dit doen we door hen te voorzien van advies en een passende outfit, zodat ze vol zelfvertrouwen een nieuwe start kunnen maken.
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste penningmeester die zich minimaal voor de benoemingstermijn van 3 jaar wil inzetten voor het verder versterken en op de kaart zetten van onze organisatie. Onze ambitie is om de komende jaren in aantal klanten verder te groeien, zodat nog meer mensen geholpen kunnen worden om een baan of vrijwilligerswerk te vinden. Wij werken hard om onze naamsbekendheid te vergroten en onze financiële stabiliteit te verbeteren. Samen met de overige bestuursleden draag je bij aan de invulling van deze ambitie en doelstellingen.
Bij voorkeur heb je ervaring met de dynamiek en profilering van een vrijwilligersorganisatie. Juridische kennis en/of ervaring met (de aanvraag van) subsidies en fondsenwerving is een welkome aanvulling.
Tenslotte kun je vanuit je eigen netwerk verbindingen leggen die kunnen bijdragen aan ons doel.
Taken & verantwoordelijkheden
- Het beheren van de financiën van Dress for Success Utrecht.
- Het opstellen van financiële verantwoording en periodieke rapportages (incl. jaarlijkse financiële verantwoording ten behoeve van Dress for Success USA).
- Deelname bestuursvergaderingen (ongeveer 1x in de 6-8 weken).
- Opstellen en uitvoeren van het beleidsplan, in afstemming met de andere bestuursleden en de winkelmanager.
- Doorlopende aandacht en acties voor behoud gezonde bedrijfsvoering (w.o. input voor het benutten van andere bronnen van financiering en de uitbreiding van ons netwerk).
Een zelfstandige rol met veel ruimte voor eigen inbreng. Je gaat werken voor een organisatie met een enthousiast en gedreven team, winkelmanager, vrijwilligers en bestuur. Gezamenlijk lever je een bijdrage aan de toekomst van werkzoekenden met een minimuminkomen.
De tijdsinvestering is gemiddeld 2 uur per week. Deze uren zijn redelijk flexibel in te vullen. Start: 4e kwartaal 2025
Interesse? Mail je CV en motivatie naar [email protected].
Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op met de voorzitter, Natasja Leter, via 06 30096806
Meer informatie over onze organisatie en activiteiten vind je op onze website van https://www.dressforsuccess.nl/utrecht Daar is ook ons beleids- en jaarplan te vinden, maar ook de links naar onze social media.
🗣️ Beheersing van het Nederlands
Over Stichting Dress for Success Utrecht
Dress for Success Utrecht heeft de ambitie om te groeien in klantenaantal, dienstenaanbod en bekendheid bij integratiebureaus, bedrijven en uitkeringsinstanties. Ook willen we steeds verder professionaliseren door bijvoorbeeld onze werkwijzen te structureren en steeds bezig te blijven met kwaliteitsverbetering.
Op het moment bestaat ons aanbod niet alleen uit gratis kleding en bijpassend advies maar ook uit workshops "Dress for Success", waarbij er aandacht is voor kleur- en stijlanalyse, en "DressChecks", waarbij we sollicitanten adviseren over hun voorkomen en wij hun outfit aan kunnen vullen met kleding uit onze winkel.