Penningmeester bestuur

Penningmeester bestuur

Vaste activiteit · Flexibele uren
Niels Bohrweg 121, 3542 CA Utrecht, Netherlands
FinanciënAdministratieSociaal contactNederlands
WelzijnVluchtelingen & MinderhedenGender gelijkheid
1 Geen armoede2 Geen honger3 Goede gezondheid en welzijn8 Eerlijk werk en economische groei10 Ongelijkheid verminderen17 Partnerschap om de doelstellingen te bereiken

Contactpersoon

Activiteit Delen
Stichting Dress for Success Utrecht
#101014
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Stichting-Dress-for-Success-Utrecht/activiteiten/Penningmeester-bestuur/101014 om je aan te melden

Samenvatting

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste penningmeester die zich wil inzetten voor het verder versterken en op de kaart zetten van onze organisatie.

Uitgebreide omschrijving


Afbeelding met tekst  Automatisch gegenereerde beschrijving

Dress for Success Utrecht is een maatschappelijke organisatie en door middel van onze diensten zetten we ons in om iedereen deel te laten nemen in de maatschappij middels (on)betaald werk en het zelfvertrouwen te vergroten

Dit doen we door hen te voorzien van advies en een passende outfit, zodat ze vol zelfvertrouwen een nieuwe start kunnen maken.


Wij zijn op zoek naar een enthousiaste penningmeester die zich minimaal voor de benoemingstermijn van 3 jaar wil inzetten voor het verder versterken en op de kaart zetten van onze organisatie. Onze ambitie is om de komende jaren in aantal klanten verder te groeien, zodat nog meer mensen geholpen kunnen worden om een baan of vrijwilligerswerk te vinden. Wij werken hard om onze naamsbekendheid te vergroten en onze financiële stabiliteit te verbeteren. Samen met de overige bestuursleden draag je bij aan de invulling van deze ambitie en doelstellingen.


Bij voorkeur heb je ervaring met de dynamiek en profilering van een vrijwilligersorganisatie. Juridische kennis en/of ervaring met (de aanvraag van) subsidies en fondsenwerving is een welkome aanvulling. 


Tenslotte kun je vanuit je eigen netwerk verbindingen leggen die kunnen bijdragen aan ons doel. 

Taken & verantwoordelijkheden 

  • Het beheren van de financiën van Dress for Success Utrecht.
  • Het opstellen van financiële verantwoording en periodieke rapportages (incl. jaarlijkse financiële verantwoording ten behoeve van Dress for Success USA).
  • Deelname bestuursvergaderingen (ongeveer 1x in de 6-8 weken).
  • Opstellen en uitvoeren van het beleidsplan, in afstemming met de andere bestuursleden en de winkelmanager.
  • Doorlopende aandacht en acties voor behoud gezonde bedrijfsvoering (w.o. input voor het benutten van andere bronnen van financiering en de uitbreiding van ons netwerk).


Een zelfstandige rol met veel ruimte voor eigen inbreng. Je gaat werken voor een organisatie met een enthousiast en gedreven team, winkelmanager, vrijwilligers en bestuur. Gezamenlijk lever je een bijdrage aan de toekomst van werkzoekenden met een minimuminkomen. 


De tijdsinvestering is gemiddeld 2 uur per week. Deze uren zijn redelijk flexibel in te vullen. Start: 4e kwartaal 2025


Interesse? Mail je CV en motivatie naar [email protected]

Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op met de voorzitter, Natasja Leter, via 06 30096806


Meer informatie over onze organisatie en activiteiten vind je op onze website van https://www.dressforsuccess.nl/utrecht Daar is ook ons beleids- en jaarplan te vinden, maar ook de links naar onze social media.

Wat vrijwilligers nodig hebben

🗣️ Beheersing van het Nederlands

Hoe kom ik er?

Activiteit Delen

Over Stichting Dress for Success Utrecht

Dress for Success steunt mannen en vrouwen in een uitkeringssituatie die op sollicitatiegesprek gaan door ze gratis een passende, representatieve outfit te geven. Met persoonlijke aandacht en een goed advies geven wij een klant van onze winkel een zelfvertrouwen mee en daarmee vergroten wij de kans op een baan.

Dress for Success Utrecht heeft de ambitie om te groeien in klantenaantal, dienstenaanbod en bekendheid bij integratiebureaus, bedrijven en uitkeringsinstanties. Ook willen we steeds verder professionaliseren door bijvoorbeeld onze werkwijzen te structureren en steeds bezig te blijven met kwaliteitsverbetering.

Op het moment bestaat ons aanbod niet alleen uit gratis kleding en bijpassend advies maar ook uit workshops "Dress for Success", waarbij er aandacht is voor kleur- en stijlanalyse, en "DressChecks", waarbij we sollicitanten adviseren over hun voorkomen en wij hun outfit aan kunnen vullen met kleding uit onze winkel.

Vacatures die je misschien ook interessant vindt

Okt16
Hosts voor event 16 en 17 oktober
Eenmalig · 16 okt, 22:00 — 17 okt, 16:00
Hosts voor event 16 en 17 oktober
DFS Utrecht organiseert samen met Tivoli Vredenburg een event 'creëer je kans bij de grootste stylingroom van Utrecht' in 2 dagen voor werkzoekenden. Geplaatst door Stichting Dress for Success Utrecht
Nieuw
Gezocht: Bestuursleden Stichting Wegloophuis Utrecht
Vaste activiteit · 2–4 uur/maand
Gezocht: Bestuursleden Stichting Wegloophuis Utrecht
Grijp je kans! Het bestuur van Stichting Wegloophuis Utrecht is op zoek naar nieuwe leden. Geplaatst door Stichting Wegloophuis Utrecht
Financieel ondersteuner bij Buurtteam Kanaleneiland
Vaste activiteit · 4 uur/week
Financieel ondersteuner bij Buurtteam Kanaleneiland
Je ondersteunt cliënten bij hun financiën en administratie in een buurtteam. Dit kan in een spreekuur, administratie ochtend/middag of digitale hulp.Geplaatst door U Centraal
Intakevrijwilliger voor huisbezoeken
Vaste activiteit · 3–8 uur/week
Intakevrijwilliger voor huisbezoeken
Je gaat bij mensen op huisbezoek om de hulpvraag rondom financiën duidelijk te krijgen en zorgt dat dit goed geregistreerd staat in het systeem.Geplaatst door U Centraal
Financieel ondersteuner bij Buurtteam Leidsche Rijn
Vaste activiteit · 4 uur/week
Financieel ondersteuner bij Buurtteam Leidsche Rijn
Je ondersteunt cliënten bij hun financiën en administratie in een buurtteam. Dit kan in een spreekuur, administratie ochtend/middag of digitale hulp.Geplaatst door U Centraal
Financieel vrijwilliger thuis
Vaste activiteit · Flexibele uren
Financieel vrijwilliger thuis
Utrechters die moeite hebben met het regelen van hun administratie en financiële zaken, kunnen jouw hulp goed gebruiken. Geplaatst door U Centraal

Vind Workshops die bij jou passen

Themabijeenkomst "Leer de mens in dementie kennen''
Workshop · voor 8 okt
Themabijeenkomst "Leer de mens in dementie kennen''
Op 8 oktober organiseren we in samenwerking met een dementieconsulent een themabijeenkomst met het doel op een nieuwe manier te kijken naar mensen met dementie.Geplaatst door Stichting Serve the City Utrecht
Okt1
Nieuw
Herkennen van existentiele eenzaamheid en levensvragen
Workshop · 1 okt, 14:00 - 17:00
Herkennen van existentiele eenzaamheid en levensvragen
Existentiële eenzaamheid? Wat is het? Herken je het? en hoe reageer je erop? Geplaatst door Zin in Utrecht
Okt8
Creatieve workshop: Herstellen in Kleur
Workshop · 8 okt, 10:00 - 12:30
Creatieve workshop: Herstellen in Kleur
Zin om op een ontspannen en creatieve manier bezig te zijn met herstel? Kom naar onze workshop waarin we aan de slag gaan met stoffen, verf en jouw verhaalGeplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel
Dec10
Creatieve workshop: Herstellen in Kleur
Workshop · 10 dec, 10:00 - 11:00
Creatieve workshop: Herstellen in Kleur
Zin om op een ontspannen en creatieve manier bezig te zijn met herstel? Kom naar onze workshop waarin we aan de slag gaan met stoffen, verf en jouw verhaalGeplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel
Nov12
Creatieve workshop: Herstellen in Kleur
Workshop · 12 nov, 10:00 - 12:30
Creatieve workshop: Herstellen in Kleur
Zin om op een ontspannen en creatieve manier bezig te zijn met herstel? Kom naar onze workshop waarin we aan de slag gaan met stoffen, verf en jouw verhaalGeplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel
Okt16
Creatieve workshop: Kitsungi
Workshop · 16 okt, 13:30 - 15:30
Creatieve workshop: Kitsungi
Tijdens de workshop ga je aan de slag met het maken van je eigen Kintsugi-schaaltje. Geplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel