Penningmeester bestuur

Penningmeester bestuur

Vaste activiteit · Flexibele uren
Niels Bohrweg 121, 3542 CA Utrecht, Netherlands
FinanciënAdministratieSociaal contactNederlands
WelzijnVluchtelingen & MinderhedenGender gelijkheid
1 Geen armoede2 Geen honger3 Goede gezondheid en welzijn8 Eerlijk werk en economische groei10 Ongelijkheid verminderen17 Partnerschap om de doelstellingen te bereiken

Contactpersoon

Activiteit Delen
Stichting Dress for Success Utrecht
#101014
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Stichting-Dress-for-Success-Utrecht/activiteiten/Penningmeester-bestuur/101014 om je aan te melden

Samenvatting

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste penningmeester die zich wil inzetten voor het verder versterken en op de kaart zetten van onze organisatie.

Uitgebreide omschrijving


Afbeelding met tekst  Automatisch gegenereerde beschrijving

Dress for Success Utrecht is een maatschappelijke organisatie en door middel van onze diensten zetten we ons in om iedereen deel te laten nemen in de maatschappij middels (on)betaald werk en het zelfvertrouwen te vergroten

Dit doen we door hen te voorzien van advies en een passende outfit, zodat ze vol zelfvertrouwen een nieuwe start kunnen maken.


Wij zijn op zoek naar een enthousiaste penningmeester die zich minimaal voor de benoemingstermijn van 3 jaar wil inzetten voor het verder versterken en op de kaart zetten van onze organisatie. Onze ambitie is om de komende jaren in aantal klanten verder te groeien, zodat nog meer mensen geholpen kunnen worden om een baan of vrijwilligerswerk te vinden. Wij werken hard om onze naamsbekendheid te vergroten en onze financiële stabiliteit te verbeteren. Samen met de overige bestuursleden draag je bij aan de invulling van deze ambitie en doelstellingen.


Bij voorkeur heb je ervaring met de dynamiek en profilering van een vrijwilligersorganisatie. Juridische kennis en/of ervaring met (de aanvraag van) subsidies en fondsenwerving is een welkome aanvulling. 


Tenslotte kun je vanuit je eigen netwerk verbindingen leggen die kunnen bijdragen aan ons doel. 

Taken & verantwoordelijkheden 

  • Het beheren van de financiën van Dress for Success Utrecht.
  • Het opstellen van financiële verantwoording en periodieke rapportages (incl. jaarlijkse financiële verantwoording ten behoeve van Dress for Success USA).
  • Deelname bestuursvergaderingen (ongeveer 1x in de 6-8 weken).
  • Opstellen en uitvoeren van het beleidsplan, in afstemming met de andere bestuursleden en de winkelmanager.
  • Doorlopende aandacht en acties voor behoud gezonde bedrijfsvoering (w.o. input voor het benutten van andere bronnen van financiering en de uitbreiding van ons netwerk).


Een zelfstandige rol met veel ruimte voor eigen inbreng. Je gaat werken voor een organisatie met een enthousiast en gedreven team, winkelmanager, vrijwilligers en bestuur. Gezamenlijk lever je een bijdrage aan de toekomst van werkzoekenden met een minimuminkomen. 


De tijdsinvestering is gemiddeld 2 uur per week. Deze uren zijn redelijk flexibel in te vullen. Start: 4e kwartaal 2025


Interesse? Mail je CV en motivatie naar [email protected]

Wil je eerst meer informatie? Neem dan contact op met de voorzitter, Natasja Leter, via 06 30096806


Meer informatie over onze organisatie en activiteiten vind je op onze website van https://www.dressforsuccess.nl/utrecht Daar is ook ons beleids- en jaarplan te vinden, maar ook de links naar onze social media.

Wat vrijwilligers nodig hebben

🗣️ Beheersing van het Nederlands

Hoe kom ik er?

Activiteit Delen

Over Stichting Dress for Success Utrecht

Dress for Success steunt mannen en vrouwen in een uitkeringssituatie die op sollicitatiegesprek gaan door ze gratis een passende, representatieve outfit te geven. Met persoonlijke aandacht en een goed advies geven wij een klant van onze winkel een zelfvertrouwen mee en daarmee vergroten wij de kans op een baan.

Dress for Success Utrecht heeft de ambitie om te groeien in klantenaantal, dienstenaanbod en bekendheid bij integratiebureaus, bedrijven en uitkeringsinstanties. Ook willen we steeds verder professionaliseren door bijvoorbeeld onze werkwijzen te structureren en steeds bezig te blijven met kwaliteitsverbetering.

Op het moment bestaat ons aanbod niet alleen uit gratis kleding en bijpassend advies maar ook uit workshops "Dress for Success", waarbij er aandacht is voor kleur- en stijlanalyse, en "DressChecks", waarbij we sollicitanten adviseren over hun voorkomen en wij hun outfit aan kunnen vullen met kleding uit onze winkel.

Vacatures die je misschien ook interessant vindt

Okt16
Nieuw
Hosts voor event 16 en 17 oktober
Eenmalig · 16 okt, 22:00 — 17 okt, 16:00
Hosts voor event 16 en 17 oktober
DFS Utrecht organiseert samen met Tivoli Vredenburg een event 'creëer je kans bij de grootste stylingroom van Utrecht' in 2 dagen voor werkzoekenden. Geplaatst door Stichting Dress for Success Utrecht
Bestuurslid Stichting All4All
Vaste activiteit · Flexibele uren
Bestuurslid Stichting All4All
Bestuurslid gezocht Stichting All4All. Ben jij geïnteresseerd in andere culturen? Zet je in voor ongedocumenteerden en andere medelanders en Nederlanders! Geplaatst door Stichting All4All
Gastvrouw-heer Papiercafé inloopspreekuur  Wijk C
Vaste activiteit · Flexibele uren
Gastvrouw-heer Papiercafé inloopspreekuur Wijk C
In de Jacobikerk starten we een Papiercafé. Dit is een plek waar we mensen zonder afspraak helpen met financiële en administratieve problemen.Geplaatst door Stichting Utrecht op Orde
Nieuw
Samen grip op geld
Vaste activiteit · Flexibele uren
Samen grip op geld
Utrechters die moeite hebben met het regelen van hun administratie en financiële zaken, kunnen jouw hulp goed gebruiken. Geplaatst door U Centraal
Nieuw
Financieel ondersteuner bij Buurtteam Kanaleneiland
Vaste activiteit · 4 uur/week
Financieel ondersteuner bij Buurtteam Kanaleneiland
Je ondersteunt cliënten bij hun financiën en administratie in een buurtteam. Dit kan in een spreekuur, administratie ochtend/middag of digitale hulp.Geplaatst door U Centraal
Nieuw
Financieel ondersteuner bij Buurtteam Leidsche Rijn
Vaste activiteit · 4 uur/week
Financieel ondersteuner bij Buurtteam Leidsche Rijn
Je ondersteunt cliënten bij hun financiën en administratie in een buurtteam. Dit kan in een spreekuur, administratie ochtend/middag of digitale hulp.Geplaatst door U Centraal

Vind Workshops die bij jou passen

Sep26
Nieuw
🌟 Durven Doen! – Training voor Alleenstaande Moeders
Workshop · 26 sep, 09:00 - 12:00
🌟 Durven Doen! – Training voor Alleenstaande Moeders
Ben jij een alleenstaande moeder en toe aan een nieuwe stap richting werk, opleiding of persoonlijke groei? Doe mee aan de training Durven Doen! Geplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel
Aug26
🌟 Workshop: Ontspanning & Inspiratie door Visualisatie
Workshop · 26 aug, 11:30 - 12:30
🌟 Workshop: Ontspanning & Inspiratie door Visualisatie
Gun jezelf een moment van rust én creativiteitGeplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel
Sep10
Nieuw
Creatieve workshop: Herstellen in Kleur
Workshop · 10 sep, 10:00 - 12:00
Creatieve workshop: Herstellen in Kleur
Zin om op een ontspannen en creatieve manier bezig te zijn met herstel? Kom naar onze workshop waarin we aan de slag gaan met stoffen, verf en jouw verhaalGeplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel
Sep10
Nieuw
Hybride Training: Acceptatie
Workshop · 10 sep, 10:00 - 12:30
Hybride Training: Acceptatie
Het programma is gebaseerd op wetenschappelijke methoden zoals Acceptance & Commitment Therapy (ACT), mindfulness en zelfcompassie. De training duurt 6 weken.Geplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel
Aug7
Wandelactiviteit - ontdek de stad
Workshop · 7 aug, 10:30 - 12:30
Wandelactiviteit - ontdek de stad
Kom op donderdag 7 augustus mee naar een verborgen pareltje in de stad en ervaar de natuur op een bijzondere, rustgevende manier. Geplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel
Sep29
Nieuw
Training: Zorgen voor Jezelf
Workshop · 29 sep, 10:00 — 8 dec, 12:00
Training: Zorgen voor Jezelf
Soms voel je je gestrest, moe of uit balans. Je slaapt niet goed, je dag heeft weinig tot geen structuur, of je weet niet goed waar je moet beginnen. Geplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel