Bestuur Dress for Success Utrecht


Contactpersoon
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Stichting-Dress-for-Success-Utrecht/activiteiten/Bestuur-Dress-for-Success-Utrecht/56254 om je aan te melden
Samenvatting
Dress for Success Utrecht is op zoek naar een enthousiaste secretaris die wil bijdragen aan onze ambities in een gedreven bestuur en team van vrijwilligers.Uitgebreide omschrijving
Dress for Success Utrecht zoekt een secretaris
Dress for Success Utrecht is een vrijwilligersorganisatie die mensen met een minimum inkomen ondersteunt bij het vinden van een baan, stage of vrijwilligerswerk door hen te voorzien van advies en een passende outfit om succesvol te kunnen solliciteren.
De kleding is afkomstig van donaties uit het bedrijfsleven en van particulieren. Wij hebben geen winstdoelstelling en alle adviezen en kleding worden gratis verstrekt. Klanten vertellen dat ze door de adviezen en de kleding van Dress for Success met meer zelfvertrouwen solliciteren. We zijn een maatschappelijke organisatie 20 vrijwilligers, een betaalde winkelmanager en een stichtingsbestuur dat bestaat uit een voorzitter, secretaris, penningmeester en een algemeen lid.
Dress for Success Utrecht maakt onderdeel uit van een wereldwijde organisatie met het hoofdkantoor in de Verenigde Staten en meer dan 150 vestigingen in 28 landen. In Nederland zijn 10 winkels bij Dress for Succes aangesloten.
Vanwege het aankomend vertrek van onze huidige secretaris van het bestuur zijn wij op zoek naar een opvolger.
Functieprofiel:
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste secretaris van het stichtingsbestuur die zich minimaal voor de benoemingstermijn van drie jaar wil inzetten voor het verder versterken en op de kaart zetten van onze organisatie. Onze ambitie is om de aankomende jaren in aantal klanten verder te groeien, zodat nog meer mensen geholpen kunnen worden om een baan of vrijwilligerswerk te vinden. Wij werken hard om onze naamsbekendheid te vergroten en onze financiële stabiliteit te verbeteren. Wij hebben dit recent uitgewerkt in ons beleidsplan.
Samen met de andere drie bestuursleden geeft de secretaris richting en invulling bij het invullen van onze ambitie en doelstellingen. De taakomschrijving omvat in ieder geval:
· Agendavoorbereiding en jaarplanning voor de bestuursoverleggen;
· Notuleren van bestuursvergaderingen (eens per 6 tot 8 weken)
· Samen met de winkelmanager zorgdragen voor de jaarverslaglegging
· In afstemming met de andere bestuursleden en de winkelmanager een bijdrage leveren aan het opstellen en mede uitvoeren van het beleidsplan
· Vertegenwoordiging van de vestiging bij vergaderingen van Dress for Success Nederland
Voor het overige werkzaamheden worden onderling overleg worden afgestemd. De tijdsbesteding is gemiddeld 2 uur per week.
Wij bieden:
Een zelfstandige rol met veel ruimte voor eigen inbreng. Je gaat aan de slag voor een organisatie met een enthousiast en gedreven team van winkelmanager en vrijwilligers. Gezamenlijk lever je een bijdrage aan de toekomst van werkzoekenden met een minimum inkomen.
Ben je geïnteresseerd?
Wij ontvangen graag voor 15 september 2022 jouw motivatie en CV via het mail adres wat je kan vinden in de vacature op onze website.
Meer informatie:
Neem contact op met onze penningmeester Peter Klootwijk gegevens vind je in de vacature tekst op onze website.
🗣️ Beheersing van het Nederlands
Over Stichting Dress for Success Utrecht
Dress for Success Utrecht heeft de ambitie om te groeien in klantenaantal, dienstenaanbod en bekendheid bij integratiebureaus, bedrijven en uitkeringsinstanties. Ook willen we steeds verder professionaliseren door bijvoorbeeld onze werkwijzen te structureren en steeds bezig te blijven met kwaliteitsverbetering.
Op het moment bestaat ons aanbod niet alleen uit gratis kleding en bijpassend advies maar ook uit workshops "Dress for Success", waarbij er aandacht is voor kleur- en stijlanalyse, en "DressChecks", waarbij we sollicitanten adviseren over hun voorkomen en wij hun outfit aan kunnen vullen met kleding uit onze winkel.