Hulp bij personeelszaken




Contactpersoon
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Utrecht-in-Dialoog/activiteiten/Hulp-bij-personeelszaken/72584 om je aan te melden
Samenvatting
Achter de schermen zorg jij ervoor dat vrijwilligers fijn met elkaar kunnen samenwerken. Je hebt een hart voor mensen en vindt beleid/administratie leuk.Uitgebreide omschrijving
Als vrijwilliger personeelszaken ben je zowel adviserend als uitvoerend bezig. Aan de ene kant duik jij de diepte in om de coördinator en het bestuur te kunnen adviseren op het gebeid van vrijwilligersbeleid en AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Je voert zowel bestaande als je zelfbedachte plannen uit of delegeert dit aan anderen leden van het team. Daarnaast ondersteun je bij administratieve taken. Je houd er van om achter de schermen te werken om er zo aan bij te dragen dat je collega’s prettig en efficiënt kunnen werken.
Zo help je niet alleen mee aan de professionalisering van Utrecht in dialoog. Je bouwt ook mee aan een fijne ervaring voor onze vrijwilligers en zorgt ervoor dat ze gezien worden. Dit doe je in een vrijwilligersorganisatie die staat voor mensen dichter bij elkaar te brengen door middel van de waarderende dialoog.
Werkzaamheden
Denk hierbij aan bijvoorbeeld:
- Mails beantwoorden
- Onze administratie netjes houden en updaten
- Bedenken (en maken) wat er nodig is als er nieuwe vrijwilligers starten in het team
- Werken aan een goede vrijwilligersadministratie (Denk aan privacy, gegevensbescherming)
- Het bestaande privacybeleid blijf je up to date houden
- Het team helpen om het werk volgens de juiste regelgevingen te blijven doen
- Evenementen op de agenda zetten bij online platforms, prikborden, facebookgroepen, etc.
- Ruimte om te werken aan professionalisering van onze processen
De daadwerkelijke werkzaamheden kunnen in overleg op basis van onze huidige behoeftes en jouw interesses, ervaring en beschikbare tijd worden ingevuld. Mocht jezelf alleen in een gedeelte van deze vacature herkennen schroom dus niet om alsnog contact op te nemen!
Bij Utrecht in Dialoog is er ook ruimte voor eigen initiatief. Verder is het mogelijk te helpen met taken buiten je eigen pakket. Denk hierbij aan het (co)hosten/(mede)organiseren van events, flyeren of meegaan naar afspraken.
Wat krijg je hier voor terug?
- Ervaring in het werkveld van personeelszaken
- Je hoort helemaal bij een organisatie die er toe doet! en zeg eerlijk: we organiseren best wel hele leuke dingen!
- Je leert veel Utrechters en maatschappelijke organisaties kennen
- Wil je wat begeleiding bij de uitvoering van je werkzaamheden? We zijn er voor je.
- Je mag bij ons alles leren over de wereld van waarderende dialoog. Trainingen en workshops zijn voor jou, als actieve vrijwilliger, gratis!
- Onkosten worden vergoed
- Je maakt echt deel uit van een warm en gemotiveerd team met aandacht voor elkaar
Profielomschrijving
- Je vind het leuk om zelf uit te zoeken wat er nodig is, en weet dit concreet en bruikbaar te maken voor het team.
- Je bent een echte opruimer en houd van ordenen. Een beetje rommel schrikt je niet af.
- Je vindt het leuk om nieuwe systemen te leren kennen en je die eigen te maken.
- Je bent flexibel, in onze organisatie lopen dingen wel eens anders dan gepland.
De functie kan flexibel worden ingevuld en is ook geschikt voor mensen die zich heroriënteren, andersoortige werkervaring op willen doen. We vragen een inzet van gemiddeld 8 uur per week. Meer mag natuurlijk ook. Het gaat om een onbetaalde functie. Beheersing van de Nederlandse taal is een must.
Praktisch
- Onze gezamenlijke kantoordagen zijn vooral op dinsdag en donderdag. Op dinsdagochtend hebben we altijd een team meeting. Het is fijn als je daarvoor beschikbaar bent.
- Je kan in principe zelf kiezen wanneer jij het liefste werkt. Dit doen we als team gewoon in overleg.
- Thuiswerken is mogelijk
- Eigen laptop gewenst, we hebben eventueel een leenlaptop beschikbaar.
We kunnen niet wachten om je te ontmoeten!