Vrijwilligers voor individuele begeleiding van tweetalige kinderen (Utrecht West)
Contactpersoon
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Buurtblinkers/activiteiten/Vrijwilligers-voor-individuele-begeleiding-van-tweetalige-kinderen-Utrecht-West/23123 om je aan te melden
Samenvatting
Buurtblinkers zoekt enthousiaste, sociale vrijwilligers die kinderen willen begeleiden bij hun (huis)werk en talenten!Uitgebreide omschrijving
Zie ook ons feelgood promotiefilmpje op Youtube! https://youtu.be/6Raw4nJ_NmM
WIE ZOEKEN WE?
Enthousiaste, sociale vrijwilligers (uit Utrecht West of andere wijken) die zich 2-3 uur per week willen inzetten om kinderen individueel te begeleiden bij hun (huis)werk en talenten. Je hoeft geen onderwijsbevoegdheid te hebben, maar het is wel belangrijk dat je graag met kinderen werkt en het leuk vindt hen verder te helpen. We zijn ook op zoek naar invallers die niet elke week op een vast moment beschikbaar zijn.
"Ik begeleid drie meisjes bij hun huiswerk en stimuleer ze om hun talenten te ontwikkelen. Met de meisjes heb ik een sterke band gekregen en ik ben enorm blij dat ik mag bijdragen aan de groei van deze kinderen. Daarnaast is het leuk om te doen omdat ik zo in contact kom met buurt- en stadgenoten!" (Vrijwilliger Nabiha Omar, student Culturele Antropologie)
WAT VINDEN WE BELANGRIJK
~Vertrouwensband tussen kind en vrijwilliger
~Goede sfeer
~Zelfvertrouwen van kinderen, eigen verantwoordelijkheid en samenwerking tussen kinderen
~Uitgaan van talenten van kinderen en vrijwilligers
~Ruimte voor creatieve lesvormen
WAT BIEDEN WE JOU?
~Pedagogische en didactische ondersteuning van een ervaren leerkracht/ coördinator
~Duidelijke organisatie
~Een fijne, ongedwongen werkomgeving
~Een band met gemotiveerde en leuke kinderen
~Samenwerken met andere vrijwilligers
~Keuze in dagdeel (woensdag, donderdag of vrijdagmiddag) en leeftijd
~Veel vrijheid in invullen van de lessen
~Een inwerkperiode
~Regelmatig een vrijwilligersbeloning
~Een fijne ruimte op een prachtige locatie
~Veel geschikte werk- en speelmaterialen