De Intocht Utrecht is dé jaarlijkse intocht van Sinterklaas in de stad Utrecht. Alle inwoners van Utrecht zijn van harte welkom bij dit grote feest dat doorggaans door ruim 35.000 enthousiaste ...
Coördinator Domplein Intocht Utrecht Sinterklaas
Help jij mee met de intocht in Utrecht?
Sint zoekt hulp
Op zondag 17 november 2019 komt Sinterklaas weer aan in Utrecht. Alle inwoners van Utrecht zijn van harte welkom bij dit grote feest dat vorig jaar door ruim 35.000 enthousiaste bezoekers meegevierd werd. Hiermee is de intocht van Sinterklaas een van de grootste evenementen in Utrecht.
De intocht bestaat uit vijf onderdelen: de start bij het Ledig Erf, de vaartocht door de Oude Gracht, de aankomst op de Weerdsluis, de optocht door de stad en het kinderevenement op het Domplein. De organisatie van de intocht is in handen van gemotiveerde vrijwilligers (Coördinatoren) die er alles aan doen om er weer een fantastisch evenement van te maken.
Voor de komende intocht zoeken we coördinatoren voor de Dompleincommissie
Op het Domplein vindt van 13u tot 15.30u een kinderevenement plaats met spelletjes, workshops, optredens en muziek. Om 14.45u komt de intocht met Sinterklaas en zijn 160 Pieten aan op het Domplein. Ze worden daar ontvangen door de presentator en de vice praeses van de UU. Op dat moment staan duizenden kinderen en ouders te wachten op de aankomst van de Sint. Ieder jaar maakt de organisatie van deze ontvangst een feestelijk spektakel met optredens en muziek.
Als coördinator werk je samen in een kleine commissie Domplein, die alle creatieve en logistieke zaken rond de verschillende activiteiten op het Domplein organiseert. De commissie stuurt hiernaast een aantal studenten van USC en UVSV aan, die ook meehelpen met de organisatie en uitvoering.
Taken
De taken zijn onderling in de commissie verdeeld en bestaan uit: de aankleding van de drie podia en het regelen van de productie. Kortom het organiseren en vormgeven van het kinderevent. Samen met de producent stuur je de leveranciers (tenten, horeca en anderen) aan en maak je het draaiboek van het Domplein voor de dag van de intocht. Op de dag van de intocht stuur je de activiteiten op de locatie Domplein aan.
Wie zoeken we?
Ben jij creatief, enthousiast en overtuigend? Kun je goed organiseren en werk je graag samen met andere vrijwilligers? Woon jij bij voorkeur in Utrecht en vind je het leuk om deel uit te maken van de organisatie van een groot feest voor Utrecht en haar inwoners? Schat je in dat je je meerdere jaren kunt verbinden aan de intocht? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat bieden we je?
Werken in een leuke en gezellige vrijwilligersorganisatie, ervaring opdoen in evenementenmanagement en uitbreiding van je netwerk. Alle medewerkers helpen vrijwillig mee, we doen het echt samen. En meewerken aan een event met 35.000 bezoekers staat onwijs goed op je cv.
Aanmelden of meer informatie bij Caroline Bloemers, via onderstaande roze knop.
De intocht is een complex evenement bestaande uit zes hoofdonderdelen: de start bij het Ledig Erf, de vaartocht door de Oude Gracht, de aankomst op de Weerdsluis, de optocht door de stad, het kinderevenement op het Domplein en verschillende kleine deel-evenementen.
De organisatie van de intocht is in handen van tientallen gemotiveerde vrijwilligers die er alles aan doen om er weer een fantastisch evenement van te maken. Er zijn voor de intocht op zondag 15 november 2020 weer veel vrijwilligers nodig.