U Centraal is een stedelijke welzijnsorganisatie in Utrecht. Beroepskrachten en vrijwilligers bieden informatie, advies, contact en praktische hulp. U Centraal wijst de weg aan iedereen die woont, ...
Telefonisch contact met mantelzorgers
Telefonisch contact met mantelzorgers
Voor Steunpunt Mantelzorg Utrecht (onderdeel van U Centraal) zoeken we een spontane medewerker, die graag met mensen in contact staat. Je gaat de bij ons ingeschreven mantelzorgers bellen, hierbij staat het bieden van een luisterend oor centraal. Het doel van het nabellen is het up to date houden van de gegevens van de (totaal ongeveer 1500) ingeschreven mantelzorgers.
De werkzaamheden:
- Het bellen van ingeschreven mantelzorgers:
- gegevens checken (‘’Bent u nog mantelzorger? Kloppen de gegevens?’’)
- een luisterend oor bieden (‘’Hoe gaat het met u als mantelzorger?’’)
- In het cliëntregistratiesysteem (Profit) kort verslag doen van de gesprekken en de doorgekregen wijzigingen verwerken
- Signaleren en doorgeven van (hulp)vragen aan de consulenten van het Steunpunt
- Meedenken over kwaliteit en cliënttevredenheid
We vragen:
- Je bent geïnteresseerd in mensen, hebt empathie en geduld
- Je kunt, indien nodig, het gesprek sturen
- Je hebt affiniteit met het welzijnswerk
- Je bent computervaardig (cliëntregistratiesysteem)
- Je bent minimaal twee dagdelen per week beschikbaar (2 x 3 uur of 2 x 4 uur). Meer uren zijn bespreekbaar.
We bieden:
- Training en begeleiding vanuit U Centraal (zie onze website) en vanuit het Steunpunt Mantelzorg Utrecht
- Contact met mantelzorgers en de gelegenheid om hen aandacht te geven, waardoor je relevante kennis krijgt over de situatie waarin mantelzorgers kunnen verkeren.
Interesse?
Informatie over het Steunpunt Mantelzorg is te vinden op onze website.
Neem voor meer informatie of een kennismakingsgesprek contact op met Ans van den Berg, consulent, via onderstaande roze knop.