Web commissie zoekt versterking voor onderhoud en Social-media activiteiten
Vaste activiteit · Flexibele uren
Hoogt 10, 3512 GW Utrecht, Nederland
Sociale mediaMarketing & CommunicatieAdministratieComputer
Kunst & cultuurBuurt & omgevingKinderen & Jongeren
Museum voor het Kruideniersbedrijf
#84354
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Stichting-Museum-voor-het-Kruideniersbedrijf/activiteiten/Web-commissie-zoekt-versterking-voor-onderhoud-en-Social-media-activiteiten/84354 om je aan te melden
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Stichting-Museum-voor-het-Kruideniersbedrijf/activiteiten/Web-commissie-zoekt-versterking-voor-onderhoud-en-Social-media-activiteiten/84354 om je aan te melden
Contactpersoon
Henk ReuterStel de contactpersoon een vraag
Samenvatting
Wij zoeken een vrijwilliger die samen met Margreet -bouwer van de site- regelmatig onze website wil updaten. Er zijn redacteuren die voor de content zorgen.Uitgebreide omschrijving
Heb je kennis van WordPress, of een soortgelijk CMS, en vind je het leuk om ons museum te ondersteunen, dan komen we graag met je in contact. Je kunt je er helemaal in uitleven, wij hebben de nodige ambities!
Ook voor activiteiten op onze Socials (Facebook, Instagram en LinkedIn) zoeken we nog versterking.
Over Museum voor het Kruideniersbedrijf
St. Museum voor het Kruideniersbedrijf (voorheen Betje Boerhaave) gaat thans door het leven als Kruideniersmuseum Utrecht.
De stichting heeft ten doel het tentoonstellen en het in beeld, woord en geschrift brengen van de ontwikkeling van kruidenier naar supermarkt in Nederland, en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.
Het museum is gevestigd in een oud 17e-eeuws pand. Binnen is het oude kruidenierswinkel van Betje Boerhaave zo goed als mogelijk nagebouwd zodat je direct het gevoel krijgt dat je in het verleden binnenstapt. Dat gevoel wordt nog eens versterkt doordat je in de winkel, net als vroeger, levensmiddelen, kruidsnierswaren en lekkernijen kunt kopen. en het museum is ruimer opgezet. Kijk maar of u ze nog herkent, die producten van vroeger!
Het kruideniersmuseum neemt de bezoeker aan de hand van een tijdlijn mee terug in het verleden. Die tijdlijn begint in de middeleeuwen met de verkoop va specerijen en loopt door tot de huidige moderne supermarkt.
De tijdlijn laat de diverse belangrijke momenten in de ontwikkeling van de supermarkt zien, zoals de opkomst van het merkartikel, de opening van de eerste zelfbedieningssupermarkt, het plaatsen van de eerste glasbak (dat is inmiddels al meer dan 50 jaar! geleden) en de invoering van de streepjescode.
Het museum heeft daarnaast ruime aandacht voor de sociale rol van de kruidenier in de samenleving. Ook laten veel supermarktorganisaties in hun eigen vitrines een stukje van hun geschiedenis zien.
De stichting heeft ten doel het tentoonstellen en het in beeld, woord en geschrift brengen van de ontwikkeling van kruidenier naar supermarkt in Nederland, en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.
Het museum is gevestigd in een oud 17e-eeuws pand. Binnen is het oude kruidenierswinkel van Betje Boerhaave zo goed als mogelijk nagebouwd zodat je direct het gevoel krijgt dat je in het verleden binnenstapt. Dat gevoel wordt nog eens versterkt doordat je in de winkel, net als vroeger, levensmiddelen, kruidsnierswaren en lekkernijen kunt kopen. en het museum is ruimer opgezet. Kijk maar of u ze nog herkent, die producten van vroeger!
Het kruideniersmuseum neemt de bezoeker aan de hand van een tijdlijn mee terug in het verleden. Die tijdlijn begint in de middeleeuwen met de verkoop va specerijen en loopt door tot de huidige moderne supermarkt.
De tijdlijn laat de diverse belangrijke momenten in de ontwikkeling van de supermarkt zien, zoals de opkomst van het merkartikel, de opening van de eerste zelfbedieningssupermarkt, het plaatsen van de eerste glasbak (dat is inmiddels al meer dan 50 jaar! geleden) en de invoering van de streepjescode.
Het museum heeft daarnaast ruime aandacht voor de sociale rol van de kruidenier in de samenleving. Ook laten veel supermarktorganisaties in hun eigen vitrines een stukje van hun geschiedenis zien.