Skip Navigation
Over ons

Het Midzomergracht festival is 10 dagen feest voor meer acceptatie van seksuele en genderdiversiteit en meer zichtbaarheid van de Utrechtse LHBTI+-gemeenschap bij een zo groot mogelijk publiek...

Cultuur & KunstCommunity & familieKinderen & JeugdVluchtelingen & MinderhedenOuderenhulpGender gelijkheid
Deel

Social media manager (m/v/whatever) voor 20 jaar Midzomergracht

Vacature · 1–12 uur/week
Utrecht, Utrecht, Nederland
Marketing & Communicatie
Deze vacature is verlopen
#24428
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Midzomergracht-festival/activiteiten/Social-media-manager-mvwhatever-voor-20-jaar-Midzomergracht/24428 om je aan te melden
Uitgebreide omschrijving

Ben jij aan Twitter gekluisterd? Ken je de geheime gangen van Facebook en wil je dat graag eens op professioneel level uitdiepen? Wil jij meer ervaring opdoen met social media? Lees dan snel onze vrijwilligersvacature, want Midzomergracht Festival zoekt per zo snel mogelijk een Social Media-manager (m/v/whatever)

Wat je doet

  • je plaatst pers- en nieuwsberichten die je samen met het team creëert
  • je deelt berichten van andere organisaties die relevant zijn voor het festival
  • je promoot activiteiten binnen en buiten Midzomergracht
  • je denkt mee over het verbeteren van social mediagebruik voor het festival
  • in samenwerking met het bestuur plan je Facebook-campagnes en voer je deze uit
  • de progressie en resultaten van deze campagnes rapporteer je bij je team
  • je communiceert belangrijke beslissingen van het bestuur

Waar wij op rekenen

  • je hebt het dagelijks beheer over het Facebook-budget (financiële eindverantwoording ligt bij het bestuur)
  • je zet Midzomergracht nog meer op de kaart
  • je bent aanwezig op de maandelijkse teamvergaderingen
  • je bent dagelijks beschikbaar van 17 tot en met 26 juni 2016

Vrijwilligersfunctie
Midzomergracht Festival draait, inclusief bestuur, op de stuwende kracht van vrijwilligers. Ook voor deze functie zoeken we iemand die het festival een warm hart toe draagt en graag meer ervaring wil opdoen binnen het beheer van social media. De belasting in uren bedraagt in het begin ongeveer een uur per week + een maandelijkse vergadering. Vanaf maart/april wordt het drukker en verwachten we ongeveer 3 uur per week. Juni wordt uiteraard een drukke maand, dus je beschikbaarheid is dan essentieel.

Wat wij bieden
Vanuit het festival bieden wij een deskundige begeleiding waarin je kunt leren door te doen. Het bestuur van Midzomergracht Festival staat open voor nieuwe initiatieven en wil graag ruimte geven aan jouw creatieve brein. Je ontvangt als je daarvoor open staat, heldere feedback op hoe je functioneert en in samenwerking met het bestuurslid dat jou aanstuurt bekijk je welke initiatieven wel en niet werken. Je krijgt dus de gelegenheid om in een veilige en gecontroleerde omgeving te leren en uit te proberen. Daarnaast organiseren we regelmatig informele bijeenkomsten waarin we je graag in de watten leggen.

Organisatie
De structuur van onze organisatie is plat en we functioneren informeel. Het bestuur bestaat uit 7 personen met elk hun eigen verantwoordelijkheden. Daaronder werken we met kleine teams die zorgdragen voor de concrete uitvoering van alledaagse nodige zaken. Het communicatie-team bestaat uit 6 vrijwilligers die zich richten op schrijven, filmen, beheer van social media en het ontwerpen van alle uitingen van het festival. Omdat één van onze teamleden is doorgegroeid naar een bestuursfunctie, zijn we per direct op zoek naar een social media-manager.

Opleiding en werkervaring
Een opleiding (studerend of afgestudeerd) in communicatie vinden we erg fijn, maar als jij het functieprofiel aankunt, nodigen we je sowieso van harte uit om te solliciteren.

Werkervaring is niet vereist, maar we willen wel graag kunnen zien dat je feeling hebt met de functie.

Wat wij willen dat je kunt

  • je weet hoe je met Facebook en Twitter moet omgaan
  • je kunt inschatten of een bericht dat je leest relevant is voor Midzomergracht
  • je kunt functioneren binnen een ideële organisatie
  • je onderschrijft de doelstellingen en visie van Midzomergracht Festival
  • je kunt snel reageren op veranderingen binnen de organisatie of het programma
  • je bent spontaan en gedreven in het promoten van het festival
  • je durft eerlijk en kwetsbaar te zijn in wat je wel en niet kunt
  • je durft commitment aan te gaan voor een geslaagd festival

Hoe we jou aannemen
Heb je interesse in de functie? Reageer dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval vóór 15 december naar Johan van Walsem. Een korte motivatie en cv volstaat.

Interessante kandidaten nodigen we meteen uit voor gesprek. Bij gebleken geschiktheid bevestigen we dat zo snel mogelijk.

Heb je nog vragen over de functie? Mail dan of bel.  

Wat wij vrijwilligers aanbieden💸 Onkostenvergoeding🤝 Extra begeleiding
Hoe kom ik er?
Over Midzomergracht festival
Het Midzomergracht festival is 10 dagen feest voor meer acceptatie van seksuele en genderdiversiteit en meer zichtbaarheid van de Utrechtse LHBTI+-gemeenschap bij een zo groot mogelijk publiek. Met aandacht voor cultuur, educatie, sport en pride. Voor iedereen. Ongeacht leeftijd, gender en seksuele voorkeur.

De meeste programma-elementen worden georganiseerd door de bestaande roze (belangen)organisaties in Utrecht. Vrijwiligers van Stichting de Overkant ondersteunen en coördineren deze evenementen, en dragen zorg een aantal kernactiviteiten.
Deze vacature is verlopen
#24428
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Midzomergracht-festival/activiteiten/Social-media-manager-mvwhatever-voor-20-jaar-Midzomergracht/24428 om je aan te melden