Skip Sidebar
Art Utrecht

Art Utrecht

Non-profit

Over ons

Stichting Art Utrecht is begin 2015 opgericht door de huidige enthousiaste bestuursleden. Art Utrecht speelt inmiddels een waardevolle rol in het zichtbaarder maken en stimuleren van de beeldende ...

Kunst & cultuur
Deel

Bestuurslid Marketing & Communicatie en bestuurslid Fondsenwerving

3–5 uur/week · Start vanaf 1 apr 2021
Vanuit huis
FondsenwervingEngelsNederlandsCoördinerenBestuurMarketing & CommunicatieSociale media
Kunst & cultuur
Deel activiteit
#36663
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Art-Utrecht/activiteiten/Bestuurslid-Marketing--Communicatie-en-bestuurslid-Fondsenwerving/36663 om je aan te melden

Contactpersoon

Samenvatting

Wil jij bijdragen aan het stimuleren, verbinden en zichtbaarder maken van de Utrechtse beeldende kunstsector? Dan maken wij graag kennis met jou.

Uitgebreide omschrijving

Over Art Utrecht

Stichting Art Utrecht is begin 2015 opgericht door de huidige enthousiaste bestuursleden. Art Utrecht speelt inmiddels een waardevolle rol in het zichtbaarder maken en stimuleren van de beeldende kunst in Utrecht en het verbinden van de verschillende partijen in de sector. De website is een platform voor Utrechtse galeries, kunstenaars, kunstinitiatieven, presentatieruimten en musea.


Art Utrecht kent verschillende overlegstructuren en gezamenlijke activiteiten, zoals Art Meat, Art Walks en is coördinator van de beeldende kunstpresentaties tijdens het Utrecht Uitfeest. Tijdelijk heeft Art Utrecht het beheer van de voormalige boekhandel Broese op de hoek van de Oudegracht/Stadhuisbrug. Het streven is om op termijn een terugkerend, groter evenement te organiseren om Utrecht nationaal en internationaal meer als beeldende kunststad op de kaart te zetten.


Het huidige bestuur van Art Utrecht bestaat uit 6 bestuursleden: galeriehouders, kunstenaars en vertegenwoordigers van non-profit kunstinstellingen. Daarnaast is er een adviseur.


Na de invulling van de bestuursfuncties Marketing & Communicatie en Fondsenwerving en een volwaardige inwerkperiode, zullen ook de andere bestuursfuncties vrij komen, vanwege de maximale zittingstermijn van de bestuursleden.


Wat ga je doen

Als bestuur vol in ontwikkeling, zijn we benieuwd naar jouw visie en ideeën om samen verder te bouwen aan Art Utrecht en daarmee aan het zichtbaarder maken, verbinden en stimuleren van het beeldende kunstenveld in Utrecht. Samen met de medebestuursleden stel je een overkoepelende strategie op voor Art Utrecht, waarbij jij


  • Bestuurslid Marketing & Communicatie

de trekker bent op het gebied van marketing en communicatie. Daarbij voer je zelf verschillende werkzaamheden van het beleid uit samen met de freelancer communicatie. Dankzij jouw kennis en inzet staat Art Utrecht nog beter op de kaart als platform voor beeldende kunst in Utrecht.


Of

  • Bestuurslid Fondsenwerving

de initiatiefnemer bent op het gebied van fondsenwerving om een bredere financiële slagkracht te verkrijgen om de werkzaamheden van Art Utrecht verder te kunnen ontwikkelen en plannen te kunnen realiseren. Voor grote aanvragen werk je eventueel samen met een freelance fondsenwerver.


Ons ideale bestuurslid:

  • Heeft kennis en/of ervaring op het gebied van marketing & communicatie of fondsenwerving
  • Draagt beeldende kunst een warm hart toe
  • Heeft affiniteit met de doelstellingen en het werkveld van Art Utrecht
  • Wil en kan voldoende tijd en ruimte investeren in de bestuursfunctie
  • Is samenwerkingsgericht
  • Is proactief en ondernemend
  • Heeft overtuigingskracht


Wat bieden wij

  • Je vervult een waardevolle rol voor de beeldende kunst in Utrecht.
  • Je komt terecht in een actief bestuur met een grote betrokkenheid en een groot hart voor de breedte van het Utrechtse beeldende kunstlandschap. De sfeer is informeel en constructief.
  • Je zit om tafel met alle partijen in de stad; van o.a. de gemeente, musea, galeries, kunstenaars(initiatieven), sponsoren en subsidieverstrekkers.
  • Het bestuur komt ongeveer 6 keer per jaar bij elkaar voor reguliere bestuursvergaderingen, en verschillende bestuursleden zijn daarnaast regelmatig aanwezig op evenementen en bij brede overlegstructuren. De tijdsinspanning per bestuurslid is circa 4 uur per week, met meer uren rondom diverse evenementen.
  • De bestuursfuncties zijn onbezoldigd. Eventuele onkosten worden vergoed.
  • De zittingstermijn is 3 jaar, met de mogelijkheid tot verlenging van 3 jaar.


Interesse?

Heb je interesse in deze bestuursfunctie? Dan ontvangen wij graag jouw motivatie en cv uiterlijk zondag 14 maart 2021 via de roze knop 'reageren'.


Of wil je eens een (digitaal) kopje koffie of thee drinken om kennis te maken? Cathelijne Dapiran, algemeen bestuurslid via de contactbutton naast deze vacature of via de knop 'reageren'.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Wat vrijwilligers nodig hebben

🗣️ Beheersing van het Nederlands

Wat wij vrijwilligers aanbieden

💸 Onkostenvergoeding

Over Art Utrecht

Stichting Art Utrecht is begin 2015 opgericht door de huidige enthousiaste bestuursleden. Art Utrecht speelt inmiddels een waardevolle rol in het zichtbaarder maken en stimuleren van de beeldende kunst in Utrecht en het verbinden van de verschillende partijen in de sector. De website artutrecht.com is een platform voor Utrechtse galeries, kunstenaars, kunstinitiatieven, presentatieruimten en musea.
Art Utrecht kent verschillende overlegstructuren en gezamenlijke activiteiten, zoals Art Meat, Art Walks en is coördinator van de beeldende kunstpresentaties tijdens het Utrecht Uitfeest. Tijdelijk heeft Art Utrecht het beheer van de voormalige boekhandel Broese op de hoek van de Oudegracht/Stadhuisbrug. Het streven is om op termijn een terugkerend, groter evenement te organiseren om Utrecht nationaal en internationaal meer als beeldende kunststad op de kaart te zetten.

Het huidige bestuur van Art Utrecht bestaat uit 6 bestuursleden: galeriehouders, kunstenaars en vertegenwoordigers van non-profit kunstinstellingen. Daarnaast is er een adviseur.
Vacatures die je misschien ook interessant vindt
4–16 uur/week · 1 nov 2021 – 24 dec 2022
Utrecht
Campingbeheerder (coördinator/projectleider) bij De Buurtcamping Utrecht 2022
Als campingbeheerder werk je in een team de komende maanden samen toe naar een camping of andere activiteit passend bij jouw wijk.Geplaatst door De Buurtcamping Utrecht
2–4 uur/week · 17 nov 2021 – 30 mrt 2022
Utrecht
Algemene bestuursleden
We zoeken naar mede bestuursleden om ons te ondersteunen in de organisatie van ieder seizoen een IJsclub Siberia buitenfeest.Geplaatst door IJsclub Siberia
4–6 uur/week
Utrecht
Marketing- & Communicatievrijwilligers
Wil je bijdragen aan het moderniseren van de communicatie over vrijwilligerswerk? En wil jij daarmee zorgen dat SIW een onderscheidend aanbod blijft leveren?Geplaatst door SIW Internationale Vrijwilligersprojecten
4 uur/week
Utrecht
Coördinator Scholenprojecten
Vind je het leuk om contact te hebben met organisaties en jonge mensen helpen zich te ontwikkelen? SIW is op zoek naar een Coördinator Scholenprojecten.Geplaatst door SIW Internationale Vrijwilligersprojecten
4–8 uur/week · Start vanaf 1 jan
Utrecht
Bestuursleden voor nieuwe toekomst van WADT
Stichting Werken aan de Toekomst (WADT) is op zoek naar nieuwe bestuursleden die de stichting nieuw leven willen inblazen!Geplaatst door Werken Aan De Toekomst
4–8 uur/week
Flexibele locatie
Contentcoordinator
Vind je het leuk om samen met de wijk de inhoud van een webplatform van en voor wijkbewoners aantrekkelijk, actueel en op orde te houden? Geplaatst door Wijkwijzer Noordoost
Vind Workshops die bij jou passen
Feb21
Nieuw
Workshop · 21 feb 2022, 13:00 - 15:30
Utrecht
Leer jouw initiatief pitchen!
Heb jij een mooi initiatief om anderen te helpen? En wil jij anderen hiervoor enthousiast maken, zodat ze je gaan steunen? Doe dan mee met deze workshop!Geplaatst door VC Utrecht
Jan13
Workshop · 13 jan 2022, 10:00 - 11:30
Utrecht
Pesten of plagen?
Deze workshop geeft achtergronden van pesten en plagen. Hoe voorkom je pesten in een nieuwe groep? Ook bevat het handvatten om een pestende groep om te vormen.Geplaatst door VC Utrecht
Feb10
Workshop · 10 feb 2022, 19:00 - 22:00
Utrecht
Do's & dont’s bij werving extra middelen bij particulieren, bedrijven en fondsen
Het vinden van nieuwe financieringsbronnen is vaak een lastige opgave. Wat is kansrijk voor jouw organisatie, welke mogelijkheden zijn er en waar begin je?Geplaatst door VC Utrecht
Jan25
Workshop · 25 jan 2022, 14:30 - 16:30
Vanuit huis
Fondsen voor het voetlicht: maak kennis met 3 fondsen!
Maak in deze online bijeenkomst kennis met VSBfonds, Kansfonds en K.F. Hein Fonds en ontdek wat zij voor jouw organisatie of initiatief kunnen betekenen!Geplaatst door VC Utrecht
Jan19
Workshop · 19 jan 2022, 10:00 - 11:30
Vanuit huis
Sociale veiligheid en werken met (gratis) VOG voor vrijwilligers
In deze workshop wordt ingegaan op sociale veiligheid, preventiebeleid, aannamebeleid, grensoverschrijdend gedrag en het werken met (gratis) VOG's. Geplaatst door VC Utrecht
Deel activiteit

Powered by Deed‌mob Tools ·
Nederlands (Dutch)